Thursday 21 June 2012

#9 Masak Memasak Ala Master Chef Malaysia


Ha.. Ni bukan blog rasmi Master Chef Malaysia okay! Ni blog AMO. Hafiz! Tetibe je teringin nak masuk Master Chef Malaysia pulak kan~ Ni semua gara-gara aku selalu tengok Master Chef Celebrity Malaysia. Aku pon dah terikut-ikut nak memasak. Cehh... Padahal ni lah first time aku memasak best-best... Promote diri sendiri okay!



Ni aku nak "share"kan sikit di balik tabir pembikinan lauk ku "Sardin Ala Master Chef" dan "Kobis Sentuhan Kiub Knorr"



Ha.. Tu dia~ Mak Jemah pon tak reti nak masak macam aku ni tau tak. Haha..

Jom tengok bila sardin-sardin tu sedang mandi dibasahkan kuahnya..


Yang gambar tengah masak kobis terlupa nak snap. Ye la, semenjak nak practice masuk Master Chef ni semua jadi nak cepat sampaikan apa yang di"plan"kan tak mengikut plan yang betul. Hanya sempat ku snap gambar pabila lauk pauk ku sudah siap.

Ni dia lauk-lauk ku. "Sardin Ala Master Chef" dan "Kobis Sentuhan Kiub Knorr"!



Lauk pun telah siap, jadi aku nak makan.. Sekian~

5 comments:

  1. sedap kea msakan too??hahahah

    ReplyDelete
  2. awk masak dekat mne nie apis??hostel ke?cntekk dapur... XD

    ReplyDelete
  3. saliha: mesti la sedap... dah abis... hehe... saya duduk kat rumah sendiri... tak duduk kat hostel..

    ReplyDelete
  4. ouh... rumah sewa nan kwan kea?fmly?
    patot laa dapur cntek smcm jea..;p

    ReplyDelete