Monday 16 July 2012

#18 Masa Untuk Memanggang!


Haa... Entry kali ni, aku nak berkongsi dengan kisah first time aku grilling sorang-sorang.... Huiisshhh... Berpeluh.... Mahunya tak berpeluh... Siap pergi rumah jiran sebelah and ring the bell just untuk mintak daun pisang... Sorry la... Rumah aku tiada daun pisang.. Hanya ada serai je.... Dialog aku dengan tuan rumah semasa nak mintak daun pisang:


Aku: ring the bell
Tuan rumah: makk aii... terkejut... ingatkan siapa tadi...
Aku: nak mintak daun pisang boleh??
Tuan rumah: sila - sila... ambil banyak pon tak pe.... nak buat apa dengan daun pisang ni??
Aku: nak main pondok-pondok... (sambil gelak kecil)
Tuan rumah: aishh... tak kan main pondok-pondok tengah malam???
Aku: hehehe.... tak de la... terima kasih ye...
Tuan rumah: sama-sama... (lalu tutup pintu)

Bila sudah siap daun pisang itu dibasuh dan disapukan sedikit minyak... aku pon mula untuk memanggang ikan-ikan.... :)


Hanya bertemankan kipas yang dapat dari kenduri kahwin hari tu, aku pon mula mengipas-ngipas beliau semua... Berpeluh mak oii.... panas... hahaha.... duduk depan grill kan.... sedang aku memanggang beliau semua, aku dikejutkan dengan kedatangan jiran ku... haha.... suprise.... "Kami datang nak join sekali".... gila tak gelabahnya aku... tak pernah masak ke hape ke untuk orang luar... errr.... ketakutan melanda diri... takutlah ikan jadi tak sedap.... hohohoh.....

At the end, semua makanan sudah tersedia... apa lagi... serbu... dekat sini aku nak kreditkan yang satay kajang tuh di grill oleh abang ipar ku... hahaha.... sorry la ye tak sempat nak ambik gambar.... inilah yang terjadi pabila sudah siap....






p.s: gambar yang last tu memang suka sangat keluarkan jari bila orang nak snap gambar... hahaha...


Sekian~

2 comments: